terima kasih

Rabu, 6 Julai 2011

kecemerlangan... 2

assalamualaikum...
kesinambungan dari entry BT pagi td....
ok la ok la..
BT nak bgtau dulu... idak le BT kata BT ni cemerlang sgt.
BT ni biasa biasa aje....
cumenye bile ade org yg keje nye lebih mudah dari BT dpt cemerlang...
BT terasa bodoh yg hamat...
dan BT nasihatkan pada semua agar jgn ikot mcm ape yg BT fikir ni....
mcm BT pernah kata kan, BT ni adalah manusia yg terlalu beremosi...
adakalanye emosi BT ni sukar dikawal....
jd kalau ade pihak yg berkaitan membaca entry BT ni, BT minta maaflah ye...

ok entry kali ni BT nak coretkan serba sedikit apa yg BT dapat dari dugaan yg BT terima ni...

pertama BT lebih sayang dgn diri BT...
BT tau kalau kita tak menghargai diri kita, maka org lain pun tak akan menghargai kita juga...

kedua kata mak BT, orang yg cemerlang dan ikhlas mmg selalunye sukar mendapat penghargaan manusia...
tp perhargaan Allah itu pasti...

ketiga kata kawan BT, CM kita kene belajar jadi ikhlas.....
kene percaya rezeki itu dtg dari Allah...
mungkin Allah tak beri dalam bentuk ini tapi dalam bentuk lain yang kita tak nampak.

dan yang pasti BT makin bersemangat untuk memajukan diri BT...
alhamdulillah....

semoga Allah kuatkan semangat BT ni...
hidup di dunia nan sementara ni jgn dipersiakan dgn perkara yang merosakkan hati....

ok semua...
sekian dulu dari BT...
luv u ol.
wassalam.

4 ulasan:

genkc0rner berkata...

genk suka ayat lat tu,,hehehe
"hidup di dunia nan sementara ni jgn dipersiakan dgn perkara yg merosakkan"


JOM KOMEN ENTRI GENK
JOM JOIN SEGMEN GENK DAN CP

Naz berkata...

Assallamualaikum BT..

Betul tu pat.. Selalunya kita ni sbg manusia, bila ada kekurangan, dpt musibah, tidak mencapai apa yg dihajati..mesti rasa sedih dan keciwa kan.. Sampaikn kekadang terlupa janji Allah bhw setiap sesuatu prkara itu ada baik dan juga buruknya..ada lebih dan juga kurangnya.. Mmg kita perlu mengajar hati kita agar sentiasa bersih kan...harap2 kita mampu melakukannya..

bonda_tie berkata...

genk, tq dear... insyaallah akan smpi ke blog genk nnt.

bonda_tie berkata...

waalaikumsalam naz....
betul kan naz....
bila tiba musibah kepada kita, pasti ada hikmah disebaliknye. insyaallah...
semoga Allah beri kita kebahagian di dunia dan di akhirat. amin.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...