terima kasih

Ahad, 26 Jun 2011

puding roti transformers

salam semua...
dgn tak pasal pasalnye pagi ni terjadinye puding roti...
hasil dari roti yang tak naik harituuuuu.
entah apsal tetibe tekak BT teringin sgt nak makan puding roti...
sementara ade roti yg org tak sudi nak makan tu kan.
BT pun taram le die jdkan puding roti.
haritu setelah 24jam roti tak menjadi tu dok atas meja makan, dan ade lg separuh loyang, BT pun buat la pengumuman.
ADE SESAPE NAK MAKAN LAGI ROTI NI TAK?????

dan mereka ramai ramai menjawab...
TAAAAAAAAAAAAAKKKKKKK!!!!!!!!!!
maka BT pun masukkan roti tu dalam plastik dan balingkan dalam freezer.
harini BT kluarkan balik dan murnikan ia menjadi puding.
lalalalalalala.
jom kite saksikan kejadian roti itu.


ngeh ngeh ngeh...
amacam???
cantek tak puding roti BT?

resepi???
alamak...
ape BT letak tadik ek???
BT main hentam je sebenarnye nih.
mula mula bt amik dalam 6 ketul roti tak jadi tu.
carik carikkan die sampai penuh setengah loyang.
campur segenggam kismis dan gaul gaul kan.
jgn tekan ye roti tu.
BT tak sapukan majerin pada roti tu sbb masa buat roti tu haritu mmg byk letak majerin dah.
lepas tu BT pukul dalam 4 cawan susu segar, 3 bijik telur, gula dalam 3 sudu makan(sbb roti tu dah mmg manis), dlm 3 sudu makan gak tepung kastard dan esen vanilla secukup rasa.
pukul sampai sebati je.
pastu tuang atas loyang berisi roti tu.
pastikan semua roti kene dgn campuran cecair td.
cecair???
belasah je la ye.
hihihi.
ok, skang ape lg. bakar la selama 1 jam.

tunggu die sejuk dan potongkan.
bleh gak makan ngan sos kastad. kata org la.
BT lom penah cube buat lg sos tu.
kat hotel pernah la makan.
tgk la jap jap lg ke, kalau mood BT tak ber 'transformed'.

cube la ye.
kalau nak ikut gaya BT ni bleh je.
kata la die mcm cairkan.
makan le guna sudu.
sama jgk.
tp yg ni alhamdulillah bleh dipotong.

ok korang.
selamat mencuba.
wassalam.

10 ulasan:

~..Lesung Batu..~ berkata...

wahhhhhhhhhhhhhh~~ cam best jek..=)

Naz berkata...

Pat, bila dah mula membaking, jadi addicted tau pat!.. Ha ni dah ada tanda2 cam addicted ni..hehehe..

Sunah Sakura berkata...

nampak sedapppppppppppppppppppp!

main baling2 pulak ye...hahahha~

bonda_tie berkata...

lesung batu,
mmg best sgt. try la. baca bismillah dulu tau.

bonda_tie berkata...

naz,
betul la naz. lepas siap satu dah pikei nak buat satu lagi.
gemuk la aku lg ni karang. adehh.
hihihihi.

bonda_tie berkata...

sunah,
mmg sedap sunah.
jom kita baling sama sama.

mama_aifan berkata...

menyelerakan tul puding roti tu Pat.. SUka aku dgn nama puding roti tu...Ngeee.

bonda_tie berkata...

adik,
hihihi.
nama kene ikut tema.
dan musim jugek. kikiki.

nurulsabrina berkata...

uuh nampak sedap! nak suruh mama buat :)

bonda_tie berkata...

sabrina,
gi suruh cepat.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...